Зарубіжна література

Оцінити підручник:
5,0 1
Зарубіжна література 9 клас Волощук Звиняцьковський Філенко 2022

Зарубіжна література. Підручник для 9 класу закладів загальної середньої освіти.

  • Автор: С.В.Волощук, В.Я.Звиняцьковський, О.М.Філенко
  • Видавництво: "Генеза"
  • Рік видання: 2022
  • Сторінок: 262
  • Формат файлу: pdf

 

У восьмому класі ви вчилися розуміти художню літературу як явище історичне - тобто таке, що розвивається і змінюється разом із суспільством. У дев’ятому ми продовжимо вивчати історію зарубіжного письменства. Працюючи із запропонованим підручником, ви отримаєте загальне уявлення про перебіг літературного процесу XVIII-XIX ст. і, опанувавши його історико-літературні закономірності, зможете глибше зрозуміти твори сучасних авторів.

Історія свідчить: коли певна цивілізація втрачає повагу й інтерес до знакових текстів своєї культури, її існування припиняється. Зазвичай у таких випадках народжується нова цивілізація, але ніколи ще людське суспільство не мало таких потужних засобів фізичного самознищення, як нині. Отже, загибель однієї із сучасних цивілізацій може призвести до зникнення людства як такого. Щоб запобігти лиху, візьмемося до рятівного читання і намагатимемося робити це компетентно.

Слово «компетентність» походить від латинського competentia, що в перекладі означає «поінформованість, обізнаність із певним колом питань». Однак ідеться не лише про здобуті знання, а й про вміння застосовувати їх на практиці. Читача можна назвати компетентним, якщо він ознайомився з інформацією про авторів прочитаних творів, засвоїв відповідні літературознавчі поняття і водночас уміє реалізувати свої знання в усних і письмових висловлюваннях, переконливо аргументує власну думку під час дискусій. Такі читачі можуть порівнювати різні художні тексти, знаходити потрібні додаткові відомості, розв’язувати творчі завдання. У своєму житті вони спираються на висновки, зроблені з прочитаного.

Стати такими читачами, тобто набути належної літературної (читацької) компетентності, вам допоможе наш підручник. Працювати з ним буде цікаво й зручно завдяки різноманітним за змістом рубрикам. Ознайомтеся з ними.

«Коментар архіваріуса» - цією рубрикою позначено культурологічну лінію підручника, а саме матеріали, спрямовані на висвітлення літературних явищ у широкому культурному контексті.

Рубрика «Консультація філолога», що втілює літературознавчу лі-нію, містить визначення літературознавчих понять, які допоможуть вам формувати уявлення про закони існування й розвитку красного письменства.
Рубрика «Український мотив» виявляє зв’язки між творами зарубіжних авторів та українською культурою, що є складником загальнокультурної компетентності.

Рубрика запитань і завдань «Літературнарззминка», розміщена перед інформаційними текстами, завдячує своєю назвою відомому вислову «Немає студента, який нічого не знає: кожен знає принаймні дещо». Переконані, що опанування нового матеріалу буде продуктивнішим, якщо ви розпочнете його з активізації знань, набутих раніше. А на творче сприйняття художнього твору вас налаштує рубрика «Перед читанням».

Запитання і завдання для закріплення вивченого подано під рубриками «Перевірте себе», «Запитання та завдання до прочитаного», «Підсумкові запитання і завдання». У цих блоках запитань і завдань містяться додаткові рубрики, спрямовані на розвиток ключових (тобто найголовніших) компетентностей, що допоможуть вам будувати власне життя і стосунки з іншими людьми, бути яскравою особистістю. Зокрема, рубрика «Подискутуймо!» розвиватиме вашу громадянську компетентність, найважливішими ознаками якої є наявність власної думки щодо питань суспільного життя і здатність обстоювати свої переконання. Рубрики «Робота в групах» та «Робота в парах» спрямовані на формування вашої соціальної компетентності, тобто вміння співпрацювати. Крім іншого, ці три рубрики сприятимуть поглибленню комунікативної компетентності, що впродовж навчання в школі полягає в умінні спілкуватися з однокласниками.

У блоках запитань і завдань є також рубрики, спрямовані на розвиток творчої компетентності («Творчий проект»), на поглиблення філологічних знань («Філологічний майстер-клас»), на розвиток усного й писемного мовлення («Теми творів»), на розвязання складних читацьких завдань та поглиблене вивчення літератури («Клуб компетентних читачів»).

Чимало запитань і завдань спрямовано на те, щоб ви вміли навчатися самостійно, а також розвивали свою мовну компетентність, знайомлячись із творами зарубіжних письменників не лише в найкращих українських перекладах, айв оригіналі.

Художні твори завжди перегукуються з реальним життям. Наприклад, ви знаєте, як важливо дбати про довкілля. На позір, пов’язана із цим завданням екологічна компетентність не стосується вивчення літератури. Однак, читаючи пейзажну лірику, про яку йтиметься в підручнику, ви навчитеся відчувати зв’язок людини з усім сущим так само тонко, як відчувають його талановиті поети.

У пропонованому підручнику є чимало цікавого й водночас корисного для вашого читацького, морального та особистісного розвитку.

Тож бажаємо вам успішного навчання, яскравих вражень і змістовних дискусій.

 

pick_zarubizhna_literatura_9_voloshchuk2.pdf
7 MB
23

Схожі матеріали