Українська мова
Українська мова. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів.
- Автор: Н.Б.Голуб, А.В.Ярмолюк
- Видавництво: "Педагогічна думка"
- Рік видання: 2017
- Сторінок: 308
- Формат файлу: pdf
Дорогі дев'ятикласники!
Як ви вважаєте, коли людина відчуває щастя? На думку вчених, тоді, коли збігаються задумане й досягнуте. Згідно з філософією Григорія Сковороди, головне призначення освіти — зробити людину щасливою. Наш підручник допомагатиме вам у цьому.
Перед вами — найскладніша вершина мовної системи — синтаксис. Хто здолає її, здолає водночас невпевненість, страх і байдужість, відчує крила і перспективу польоту. Ми пропонуємо вивчати синтаксис не лише як один із розділів мовознавства, а і як дієвий засіб налагодження стосунків, розв’язання проблем і завдань. Адже кожна одиниця синтаксису може стати в пригоді для регулювання гармонійної мовної поведінки, усвідомлення себе як мовця й особистості, формування світогляду й упевненості в собі.
Складність і водночас важливість синтаксису полягає в тому, що він співвідноситься з процесом мислення й комунікації. Вивчаючи синтаксис складного речення, ви навчатиметеся мислити, розмірковувати, правильно виражати свої думки. Американський психолог Дж. П. Гілфорд запевняв: «Жити — означає мати проблеми. Розв’язувати їх — означає рости інтелектуально». Мова — найнадійніший засіб і водночас знаряддя для розв’язання проблем, яких у житті кожної людини сила-силенна. Не ігноруйте можливостей мови і не шукайте інших шляхів виходу зі складних ситуацій, не спробувавши зробити це засобами мови. Наш підручник навчатиме вас, як це робити.
Сьогодні надзвичайно важливо формувати в собі внутрішню потребу навчатися, самовдосконалюватися, брати на себе відповідальність за навчальні досягнення. З цією метою кожен із вас має з першого ж уроку вибудовувати власну освітню траєкторію. Щоб це було можливо, ми пропонуємо вам обирати способи й методи засвоєння нового матеріалу, посильне й цікаве для вас домашнє завдання, пропонуємо різні способи застосування знань і вмінь, навчаємо формулювати цілі й досягати їх, керувати власною навчальною діяльністю.
Орієнтирами для вас мають стати два пов’язані між собою елементи уроку: цілевизначення (планування роботи) і рефлексія (аналіз власних досягнень на уроці). Саме вони допомагатимуть вам самоорганізуватися, дадуть змогу ставити перед собою високу планку, відстежувати власні невдачі й досягнення, накопичувати показники успіху. Для початку пропонуємо вам у додатках зразки. Ціль будь-якої діяльності — це прогнозований, бажаний результат. Вона може бути загальна й конкретна, далека і близька, усвідомлювана й несвідома.