Зарубіжна література
Зарубіжна література. Підручник для 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів.
- Автор: Є.В.Волощук, О.М.Слободянюк
- Видавництво: "Генеза"
- Рік видання: 2016
- Сторінок: 288
- Формат файлу: pdf
Путівник до підручника.
У попередніх класах ви вчилися розуміти художню літературу як мистецтво слова. Тепер, подорослішавши, маєте осягнути її як явище історичне - тобто таке, що розвивається і змінюється разом із суспільством.
Уміщені в підручнику художні твори дадуть вам загальне уявлення про перебіг літературного процесу, про своєрідність кожної художньої доби в розвитку зарубіжного письменства, про розмаїту картину літературного життя від давніх часів до ХУІІІ ст. Завершує п ідручник частина «Література ХХ-ХХІ століть», у якій ви зможете ознайомитися з популярними художніми творами, пов’язаними з проблемами сучасності.
Читати вдумливо й творчо вам допоможуть різноманітні за змістом рубрики:
«Літературознавча довідка» містить визначення літературознавчих понять;
«Коментар філолога» розкриває художні й композиційні особливості творів, пояснює певні явища літературного процесу;
«Коментар архіваріуса» висвітлює зв’язки між літературою та історією;
«Український мотив» виявляє зв’язки культурних традицій різних народів з Україною та її письменством, розповідає про здобутки українських перекладачів;
«У світі мистецтва» розкриває зв’язок літератури з іншими видами мистецтва;
«Літературний навігатор» надає стислу інформацію про художні твори, які ви маєте прочитати самостійно; містить відомості про їхніх авторів, запитання й завдання для самоперевірки.
У підручнику є також рубрики для полегшення опрацювання нових тем. Перша з них - «Літературний багаж» - пропонує пригадати вивчений у попередніх класах і засвоєний самостійно матеріал. Друга -«Перед читанням» - спрямовує на творче сприйняття художнього твору. Третя - «Літературний практикум» - пропонує запитання і завдання для застосування набутих теоретичних знань на конкретному літературному матеріалі.
Інформаційні та художні тексти в підручнику супроводжуються запитаннями й завданнями для індивідуальної, парної та групової роботи. Деякі з них спрямовано на розвиток фантазії та реалізацію творчих здібностей («Творчий проект»), на вміння обстоювати власну думку в літературній дискусії («Подискутуймо!») і поглиблення філологічних знань («Філологічний майстер-клас»), на розвиток усного й писемного мовлення («Теми творів»), розв’язання складних читацьких завдань («Клуб книголюбів»). Наприкінці кожної частини підручника подано підсумкові запитання та завдання.