Джерела пружно б'ють

Оцінити підручник:
4,27 11
Джерела пружно б'ють 9 клас Степанишин 1998

Джерела пружно б'ють. Хрестоматія з української літератури для 9 класу.

  • Автор: Б.І.Степанишин
  • Видавництво: "Освіта"
  • Рік видання: 1998
  • Сторінок: 480
  • Формат файлу: pdf

Дорогі читачі!

 

Услід за підручником з української літератури для 9-го класу я пропоную вам хрестоматію художніх творів, які за програмою вивчатимете текстуально.

Звісно, найкраще читати художню книжку не в скороченому, а в повному обсязі. На жаль, за теперішніх складних економічних умов для багатьох з вас це нездійсненно. Тому доводиться користуватися хрестоматією, в якій підібрані за хронологічним принципом і пропонуються вашій увазі твори із Святого Письма, українського фольклору, прадавньої, давньої та нової української літератури — Івана Котляревського, Григорія Квітки-Основ'яненка, Тараса Шевченка, Маркіяна Шашкевича, Пантелеймона Куліша, Марка Вовчка, Леоніда Глібова, Степана Руданського, Анатоля Свидницького, Юрія Федьковича та інших.

Завдяки цій хрестоматії ви, читачі, наче з космічної висоти глянете на майже тисячолітній шлях рідного українського письменства: постоїте біля його джерел, простежите його розвиток у десятках жанрів, сотнях образів, відчуєте гуманну суть християнських ідей — напевно, пройметеся ними і збагатите високими, благородними почуттями й думками своє духовне життя.

Оскільки стара книжна українська мова із лексикою, стилістикою і правописом далека від сучасної, більшість творів XI — XVIII століть подано в хрестоматії у перекладах, точніше — модернізовано у сучасне мовлення.

Підручник і хрестоматію розглядайте як одну системну цілісність. Як саме працювати над ними — скористайтесь з таких порад.

Повернувшись з уроку української літератури, на якому йшлося про певний літературний твір, спершу знайдіть за змістом хрестоматії його текст. Читаючи, уявляйте образи, картини, зовнішність кожного персонажа — його постать, обличчя, ходу, мовлення. Спробуйте уявити автора твору, відчути його ставлення до даного персонажа, визначте. як воно впливає на ваше сприйняття героя. Знайомлячись із ліричними творами, намагайтесь запам'ятати, які почуття ви відчули — радість, сум, прикрість, гнів, обурення, захоплення тощо. Визначте і проблеми, які піднімає автор, які ідеї проголошує, що схвалює, оспівує, а що засуджує. Текст бажано перечитати вдруге і занотувати крилаті фрази, просто вдалі вислови, оригінальні тропи, незрозумілі слова — все, що викликає ваш читацький інтерес чи сумнів. І лише після цього переходьте до аналізу твору в підручнику. Але не беріть викладене в ньому абсолютно все на віру. Сприймання художнього твору, на відміну від наукового, с індивідуальним: ви маєте право на суб'єктивну його оцінку. Не завадить зазирнути і до підручника з історії України, щоб перечитати відповідний розділ і відчути атмосферу певної історичної доби.

 

Схожі матеріали