Вступ до історії

Оцінити підручник:
3,25 4
Вступ до історії 5 клас Пастушенко 2018

Вступ до історії. Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти.

  • Автор: Р.Я.Пастушенко
  • Видавництво: "Астон"
  • Рік видання: 2018
  • Сторінок: 272
  • Формат файлу: pdf

Книга, яку Ти тримаєш у руках, створена автором так, щоб Ти навчився мислити історично, тобто в часі. Історичне мислення допомагає зрозуміти себе та світ людей, у якому кожен з нас має знайти своє місце. Ми завжди у таких пошуках, бо щодня ставимо собі запитання: «Що я зробив?», «Як повівся?», «Чому усе вийшло саме так?», «Що мені далі робити?», «Як вийти із ситуації, що склалася?». Подумки повертаючись до того, що вже відбулося, ми, інколи, виявляємо, що не завжди правильно відповідали на перелічені запитання. І, як наслідок, вчиняли те, про що тепер жалкуємо. Особливо часто ми помиляємося в дитячому віці. Помиляємося, бо бракує вправності, щоб аналізувати своє минуле та передбачати найближче майбутнє. Набути потрібних навичок допомагає предмет «історія».

У підручнику пояснено, що таке історія та навіщо її пізнавати. Про це йдеться у Вступі. Опрацьовуючи Теми 1 та 2, Ти дізнаєшся, що означає мислити історично. З Теми 3 довідаєшся, звідки люди черпають відомості про минуле, які треба осмислити. У Темі 4 мова йтиме про спільне бачення українцями минулого нації (народу), а в Темі 5 — про тих, для кого обдумування минулого стало покликанням, та про їх погляди на те, як пояснювати минуле. Підручник також знайомить з важливими для нашого народу подіями, про які нагадують пам’ятки історії та пам’ятники.

Зміст параграфів підручника не потрібно запам’ятовувати. Обмірковувати написане Тобі допоможуть запитання та завдання. У Вступі та перших двох темах вони сформульовані навіть до окремих частин тексту та розміщені на полях. Відповідаючи, Ти розвиватимеш уміння виділяти в тексті головне та аналізувати його основні ідеї.

Важливими в усіх темах є історичні терміни — слова, якими послуговуються історики. У перших темах ці нові для Тебе слова виділені. Завдяки цьому Ти звикнеш задумуватися над змістом слів та навчишся виявляти у текстах ключові (найважливіші) слова. Значення нових слів часто можна зрозуміти, читаючи текст. Уточнити своє розуміння зможеш з розміщених поруч приміток.

Низка завдань у підручнику спрямована на розвиток твоїх дослідницьких умінь. Щоб їх сформувати, до джерел історичної інформації часто додані пам’ятки-інструкції, Вони визначають послідовність дій, необхідних для отримання джерельних відомостей. Виробити навички роботи з джерелами допоможуть матеріали для практичних робіт.

Остання тема підручника задумана одночасно як винагорода всім, хто терпеливо й наполегливо навчався упродовж року, і як випробування для них. Винагорода — це розсип цікавих та маловідомих фактів українського і європейського повсякдення. Випробування ж полягає в тому, щоб спробувати відповісти на запитання, однозначних відповідей на які немає. Автор очікує, що Ти навчишся відповідати на ці запитання. Можливо, не все вдаватиметься, та в Тебе попереду ще п’ять років навчання.

Щоб знати, чого Ти можеш навчитися, перед кожною темою поміщено очікувані результати. Допомагатимуть Тобі досягнути успіху Твоя вчителька/вчитель, однокласники, рідні. Не бійся попросити допомоги та допомагай іншим, виконуючи завдання в парах або групах. Наприкінці кожної теми цього підручника всіх сумлінних чекає подарунок. Подані загадки та головоломки, які Ти, безсумнівно, можеш розгадати, — це не тільки розвага. Переконайся у своїй кмітливості та вмілості і порадій за себе.

 

Схожі матеріали