English
Англійська мова. Підручник для 1 класу закладів загальної середньої освіти.
- Автор: С.В.Гунько, З.В.Коновалюк
- Видавництво: "Підручники і посібники"
- Рік видання: 2018
- Сторінок: 168
- Формат файлу: pdf
Метод асоціативних символів на початковому етапі вивчення англійської мови.
Вивчення іноземної мови — доволі складний процес, який потребує певного часу. Дуже важливо на початковому етапі зацікавити учнів. Тому ми використовуємо метод асоціативних символів (МАС) через імітацію, максимально наближену до реальності, який розвиває образне мислення дитини, дає можливість складний навчальний матеріал перетворити в простий, а найбільш нудний зробити цікавим.
МАС — мова рухів, жестів, міміки, мова нашого тіла, кодова мова уявлень і асоціацій. Це метод, під час використання якого значення нового мовного явища (лексичного або граматичного) розкривається через утворення асоціативних образів-символів, а той, хто навчає, і той, кого навчають, працюють в межах визначеної конвенції, тобто за домовленістю, створюючи образи-символи й адаптуючи їх до різних ситуацій.
«Оживляючи» кожне слово, учитель швидко та легко створює на уроці іншомовне середовище, занурившись в яке діти навчаються через гру. Наприклад, зображуємо ліс і разом з учнями продовжуємо обігрувати всі дії, які там виконуємо: бігаємо, стрибаємо, граємося з м’ячем, із друзями, збираємо гриби, ягоди, квіти, катаємося на велосипеді; коментуємо те, що бачимо в лісі: дерева, кущі, траву, квіти, різноманітних звірів тощо. Таким чином, навчання носить предметно-діяльнісний характер. Роль ведучого на початковому етапі відводиться учителю. Навчання за МАС, основане на грі та фантазії, зовсім не переобтяжує дитину, а навпаки, дитина відпочиває, вона без утоми переосмислює велику кількість інформації. Отже, дитина навчається граючись.
Багаторічна експериментальна діяльність доводить, що при використанні МАС поняття перевантаження дитячої пам’яті достатнім об’ємом навчального матеріалу не виникає, тому що, по-перше, від дітей не вимагається негайне запам’ятовування введеної лексики, а по-друге, процес запам’ятовування не потребує вольових зусиль, оскільки все відбувається в динамічній грі, адже в роботу включені всі аналізатори: зорові, слухові, мовленнєво-моторні й рухові. Ми задіюємо абстрактне мислення в дітей, занурюючи дитину в контекст навчальної ситуації, де вона легко оволодіває мовою практично, «проживаючи» весь навчальний матеріал. Невимушена атмосфера уроку знімає напругу, забезпечує свідоме вивчення ти використання навчального матеріалу, у той час як процес засвоєння проходить мимовільно.
Застосування нової методики робить можливим значно полегшити й роботу учителя, адже використання різноманітної наочності, що є домінуючим у навчанні дітей раннього віку, успішно замінять образи-символи до ключових лексичних одиниць та мовних структур.
Таким чином, Метод Асоціативних Символів (МАС) є одним із найбільш простих та виграшних видів наочності, що робить можливим легкий старт та значно пришвидшує навчальний процес, робить його зрозумілим, цікавим та надзвичайно гнучким.